دانشجویان موسسه آموزش عالی فارابی

با سلام

برای آگاهی از امور جاری در موسسه آموزش عالی فارابی سایت اطلاع رسانی فارابی را فراموش نکنید معمولا دانشجویان پس از شروع ترم و درگیری بیشتر با پورتال های آموزشی کمتر به سایت اطلاع رسانی مراجعه می نمایند 

www.farabi.ac.ir

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/۳٠ساعت ٤:٢٤ ‎ب.ظ توسط میلاد درویش نظرات () |

Web Strategy Matrix: Google Buzz vs Facebook vs MySpace vs Twitter (Feb 2010)

Lack Of Signal In A Sea of Noise
There’s an incredible amount of media and blogger noise about social networks, yet most focus on “killer app” hype without an objective point of view.   My career mission?  To cut out the hype and help companies make sense of what to do. For those fraught with information overload, this definitive matrix distills what matters.

Situation:  New Contender Shakes Up Industry
Google has entered the social networking play with “Buzz”, and by the look of it, this time it’s for real.  There’s a lot of market confusion on how they could stack up, so here’s my take.  Let’s cut the noise and get to the heart of it with a comparison matrix based upon my insights talking to these companies in formal briefings, observations, as a user, my former research and dealing with the brands trying to reach them.

ادامه مطلب را از سایت منتشر کننده دنبال کنید. مطالعه این مطلب برای دانشجویان مدیریت اجرایی - گرایش استراتژیک توصیه می شود. با استفاده از روش SWOT تحلیلی استراتژیک بر این جدال نوشته شده است.

http://www.web-strategist.com/blog/2010/02/11/matrix-buzz-vs-facebook-vs-myspace-vs-twitter-feb-2009/

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/٢٧ساعت ٩:۳٥ ‎ب.ظ توسط یاسر نظرات () |

وبلاگ "استادان علیه تقلب" از سال ٨٧ از سوی تنی چند از اساتید دانشگاه های کشور جهت مبارزه با سرقت ادبی راه اندازی شده است، در قسمت معرفی ما این وبلاگ اینگونه نوشته اند:

       "این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی برخی از اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

    ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌ را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند."

نیم نگاهی به مطالب این وبلاگ مفید به نظر می رسد

http://profs-against-plagiarism.blogspot.com/


نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/٢٧ساعت ٩:٢۸ ‎ب.ظ توسط یاسر نظرات () |

شما در سایت زیر می توانید لینک:

  • ١٠٠ دانشگاه برتر دنیا
  • دیتابیس های معتبر جهان
  • سایتهای دانلود رایگان کتاب
  • سایتهای دارای لینک های تورنت رایگان کتاب
  • کتابخانه های بزرگ دنیا
  • بورسیه های تحصیلی و ...

را بیایبد. پس همین الان دست به کار شوید!

http://sites.google.com/site/quarksu3libraries/

 

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/٢٧ساعت ٥:٤۱ ‎ب.ظ توسط یاسر نظرات () |

با سلام و خسته نباشید به دوستان عزیز و گرامی
.....
می خوام یه روشی رو بهتون یاد بدم که با کمک اون بتونید کتابهایی رو که می خواید از اینترنت دانلودکنید
حتما با سایت هایی مثل
Rapidshare, Megaupload, Mihd
آشنا هستید. اونها پر هستند از هر چیزی که فکرش رو بکنید و از جمله کتاب های الکترونیکی و البته نرم افزارها و یک عالمه چیز دیگه
فرض کنید من می خوام کتاب
economics in one lesson
رو پیدا کنم. برای این کار از گوگل کمک می گیرم و یه عبارتی مثل
"economics in one lesson" + amazonرا در اون جستجو می کنم. گوگل هم مرام می ذاره و یه عالمه مطلب برا ما پیدا می کنه. دمش گرم! از جمله
http://www.amazon.com/Economics-One-.../dp/0517548232
اون عدد آخرش برا ما خیلی مهمه یعنی
ISBN = 0517548232البته این عدد رو میشه از داخل سایت آمازون هم پیدا کرد. این عدد برا هر کتاب منحصر به فرده
قدم آخر هم دست گوگل رو می بوسه. عبارت زیر رو جستجو کنید

0871708051 + (rapidshare|Depositfiles|megaupload|Netload|mihd)
" ا " را می توانید از ترکیب کلیدهای شیفت و همان کلیدی که باهاش " ژ " یا " پ" رو تایپ می کنید ایجاد نمایید. اشتباه نکنید که این حرف " آ" بی کلاه خودمان نیست
مرسی گوگل عزیز
اگه یه کم خوش شانس باشید از سایتهایی که اومده باید بتونید لینک دانلود کتابتون رو پیدا و اون رو دانلودکنید
Mihd
بهترین سایته چون مثل بچه آدم کتاب رو در اختیارتون میذاره
Rapidshare
که دیگه حسابتون با کرام الکاتبینه
حتی
http://www.irapidshare.net/
هم نمی تونه به دادتون برسه

(این مطلبو یکس از دوستان توی یکی از فروم های گیگاپیپر نوشته بود که من اینجا نقلش کردم)

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/٢٧ساعت ٢:٤٩ ‎ق.ظ توسط یاسر نظرات () |

در پست قبلی به معرفی نرم‌افزار Mnemosyne برای یادگیری مطالب با استفاده از کارت‌های فلش پرداختیم. در این پست می‌خواهیم سایتی به نام quizlet را معرفی کنیم که هدف آن مشابه با نرم‌افزار قبلی است یعنی یادگیری و به خاطر سپردن مطالب مختلف (از مطالب تخصصی رشته‌ی تحصیلی‌تان گرفته تا مطالب عمومی مانند پایتخت شهرها و کشورها و نیز زبان‌های مختلف) اما با چند تفاوت اساسی که این تفاوت‌ها عبارتند از:

1- وجود انبوهی از مجموعه کارت‌های فلش در زمینه‌های مختلف عمومی و تخصصی (مطالب عمومی از پایتخت‌ها و واحد پول کشورها گرفته تا مطالب تخصصی مانند جبر، هندسه، زیست‌شناسی، شیمی، آناتومی، تاریخ، جغرافیا، موسیقی، شعر، ادبیات، هنر، حقوق، پزشکی، حساب‌داری، کامپیوتر، و تقریباً هر چیزی که به ذهنتان برسد)

2- وجود مجموعه کارت‌های فلش در زمینه زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها (از جمله مجموعه‌ی کارت‌های استاندارد آزمون‌های مختلف از قبیل Toefl، SAT، GRE، GMAT و غیره)

3- استفاده از روشی جالب و سرگرم‌کننده برای یادگیری: از آنجا که یکی از عوامل مؤثر بر یادگیری، جذابیت و سرگرم‌کننده بودن آن برای فرد یادگیرنده است، این سایت امکانات خوبی در این زمینه برای کاربران خود فراهم کرده است از قبیل: سه نوع بازی جذاب برای بهبود یادگیری شما، ایجاد فرآیندی گام‌به‌گام برای آشنایی شما با کارت‌های موجود در هر مجموعه و یادگیری آنها، گرفتن آزمون‌های خودکار از شما به صورت جاخالی، تطبیق دادن، چهار گزینه‌ای، و درست/غلط.

4- عدم نیاز به همراه داشتن همیشگی نرم‌افزار: دیگر لزومی ندارد حتماً با کامپیوتری که برنامه (مثلاً Mnemosyne) را روی آن نصب کرده‌اید به یادگیری بپردازید. از هر کجا که یک اتصال اینترنت داشته باشید می‌توانید به مرور کارت‌های دلخواهتان بپردازید و هیچ فرصتی را برای یادگیری از دست ندهید.

5- امکان ترکیب کردن مجموعه‌های مختلفی از کارت‌ها: برای مثال ممکن است تمایل داشته باشید که همه مجموعه‌ی کارت‌های Toefl و GRE و SAT را ترکیب کرده و یکجا مطالعه کنید.

6- امکان ایجاد مجموعه‌های جدید توسط کاربران

7- امکان وارد کردن خودکار مجموعه کارت‌هایی که روی کامپیوتر خود دارید به سایت، بدون نیاز به وارد کردن دستی آنها.

8- امکانات Web 2.0: از قبیل دعوت کردن دوستانتان از شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند facebook یا myspace و به اشتراک گذاشتن کارت‌هایتان با آنها، تشکیل گروهی از دوستان یا همکلاسی‌ها برای مطالعه‌ی گروهی به صورت اختصاصی یا عمومی با قابلیت چت زنده و غیره.

9- امکان جستجوی متنی برای یافتن مجموعه کارت‌های دلخواه و نیز وجود طبقه‌بندی‌های موضوعی (عمومی/تخصصی/زبان/غیره) برای اینکه به راحتی کارت‌های دلخواهتان را بیابید.

 

برای شروع به استفاده از این سایت می‌توانید به اینجا مراجعه کرده و شروع به مطالعه نمایید. ضمناً با وجود اینکه نیازی به ثبت‌نام در این سایت وجود ندارد و بدون ثبت‌نام نیز می‌توانید بسیاری از مطالعات خود را انجام دهید، اما ثبت‌نام در سایت نیز رایگان بوده و مزایایی از قبیل ذخیره‌سازی فعالیت‌های مطالعاتی شما و غیره را به همراه دارد.

 

منبع: http://tafreevar.wordpress.com

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/٢٧ساعت ۱:٢٠ ‎ق.ظ توسط یاسر نظرات () |

Mnemosyne یک نرم‌افزار فلش‌کارت ساده و قوی برای یادگیری واژگان انگلیسی می‌باشد که با تکرار کلمات طبق یک الگوریتم مشخص، اطمینان حاصل می‌کند که کلمات برای همیشه در حافظه‌ی شما ثبت شوند. کسانی که با جعبه‌ی لایتنر یا جعبه‌ی یادگیری جی‌۵ کار کرده باشند درخواهند یافت که این نرم‌افزار می‌تواند برای آنها بسیار مفید باشد. این نرم‌افزار رایگان و متن‌باز می‌باشد و پیچیدگی‌های موجود در نرم‌افزارهای مشابه دیگر تا حد زیادی در این نرم‌افزار وجود ندارد. کسانی که قبلاً با نرم‌افزارهای پیچیده و دارای تنظیمات فراوان کار کرده باشند ارزش این سادگی را بهتر از دیگران درک می‌کنند. این نرم‌افزار از اینجا قابل دانلود می‌باشد. از نقاط قوت دیگر این نرم‌افزار می‌توان به مجموعه عظیم کارت‌های آن اشاره کرد که از اینجا قابل دریافت است. در حال حاضر، ۱۴۶ مجموعه فلش‌کارت از آدرس فوق در دسترس می‌باشد که برخی از مهم‌ترین آنها در حوزه‌ی زبان انگلیسی عبارتند از: Toefl، GRE، GMAT، SAT و غیره. کار کردن با نرم‌افزار بسیار ساده است. ساده‌ترین راه آن است که کلمات مجموعه‌های فوق را از طریق منوی فایل به نرم‌افزار وارد کنید که این کار به سرعت قابل انجام است. از این پس، نرم‌افزار اداره‌ی کار را به عهده می‌گیرد و هر بار که نرم‌افزار را باز می‌کنید کارت‌های خاصی را از شما می‌پرسد و شما بسته به میزان حدس درست پاسخ، به خودتان یک امتیاز می‌دهید. این امتیازها در الگوریتم نرم‌افزار برای زمان‌بندی دفعه‌ی بعدی که همین کارت از شما پرسیده شود بکار گرفته می‌شوند. نهایتاً اینکه این نرم‌افزار محدود به مجموعه‌ی کارت‌های فوق نیست و شما خود نیز می‌توانید کارت‌های دلخواهتان را به نرم‌افزار اضافه کنید. این کارت‌ها می‌توانند محتوای متنی، تصویری، HTML، فرمول‌های ریاضی و غیره داشته باشند.

منبع:  http://tafreevar.wordpress.com

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/٢٧ساعت ۱:۱٧ ‎ق.ظ توسط یاسر نظرات () |

ایجاد نقشه ذهنی (Mind Mapping) روشی برای سازمان‌دهی و ساختار دادن به مطالب ذهنی ما برای ارائه تصویری و منسجم آن به دیگران است. اهمیت این تکنیک را هنگام ارائه مطالب ذهنی خود به دیگران می‌توانید متوجه شوید. شرایطی را تصور کنید که می‌خواهید مطلبی را که در ذهن دارید برای جمعی توضیح دهید. اگر این مطلب به خوبی ارائه نشده و سازمان‌دهی مناسبی نداشته باشد احتمالاً افراد در درک آن دچار مشکل می‌شوند. اینجاست که تکنیک نقشه ذهنی می‌تواند به کمک شما بیاید. کمکی که این تکنیک می‌تواند به شما بکند از دو نوع است:

1- به خود شما کمک می‌کند که تمام جوانب موضوعی که در ذهن دارید را یک جا جمع کنید تا چیزی از قلم نیافتد و نیز تصویری جامع از موضوع مربوطه ایجاد کنید.

2- به دیگران کمک می‌کند که در انبوه مطالبی که ارائه می‌دهید گم نشوند و سررشته‌ی موضوعات را همواره در دست داشته باشند و نهایتاً درک خوبی از موضوع ارائه‌شده توسط شما به دست بیاورند.

تکنیک نقشه ذهنی از دیرباز با استفاده از قلم و کاغذ، مورد استفاده بسیاری از افراد بوده است ولی امروزه نرم‌افزارهای خوبی نیز برای کمک به ما در این زمینه به وجود آمده‌اند. در اینجا چند تا از بهترین نرم‌افزارهای موجود در این زمینه را معرفی می‌کنم.


ادامه مطلب
نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/٢٧ساعت ۱:٠٩ ‎ق.ظ توسط یاسر نظرات () |

اگر اهل کتاب خواندن هستید و اگر بیشتر وقتتان را پای کامپیوتر می‌گذرانید، احتمالاً تا حد زیادی از سیستم کاغذی جدا شده‌اید و بیشتر مطالعه خود را پای کامپیوتر و با استفاده از فرمت‌های مختلف ایبوک انجام می‌دهید. موارد دیگری هم پیش می‌آید که دنبال منابع فارسی از قبیل مقالات، جزوه‌ها، آموزش‌ها، دستورالعمل‌ها و مانند آن هستید.

البته یکی از روش‌هایی که برای یافتن این منابع وجود دارد، جستجو کردن با استفاده از موتورهای جستجوست. اما راه دیگری که وجود دارد، مراجعه به سایت‌هایی است که این کتاب‌ها را در یک جا جمع‌آوری کرده و طبقه‌بندی و قابل جستجو می‌کنند.

امروز می‌خواهیم 11 سایت برتر برای دانلود رایگان کتاب‌ها و منابع فارسی را معرفی کنیم که با کاوش در آنها می‌توانید منابع فارسی خوبی برای مطالعه پیدا کنید. همه‌ی این سایت‌ها دارای طبقه‌بندی موضوعی بوده و برخی قابلیت جستجو در متن یا عنوان منابع را نیز دارند. البته سایت‌های مشابه دیگری هم در این زمینه وجود داشتند اما من سایت‌هایی را برای شما انتخاب کرده‌ام که کمتر جنبه تبلیغاتی یا فروش داشته، ظاهر مناسبی داشته، طبقه‌بندی خوبی انجام داده باشند و منابع نسبتاً زیادی را هم جمع‌آوری کرده باشند.

ضمناً عناوینی که در فهرست بالا برای سایت‌ها بکار گرفته شده‌اند، تیتر استفاده‌شده در صفحه اول سایت‌های مربوطه یا لوگوی آنها می‌باشد و توسط من انتخاب نشده است.

پس‌نوشت:

اگر فکر می‌کنید سایت‌های دیگری هم وجود دارند که باید به فهرست بالا اضافه شوند لطفاً در دیدگاه‌ها عنوان نمایید.

 

منبع: http://tafreevar.wordpress.com

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/٢٧ساعت ۱:٠٦ ‎ق.ظ توسط یاسر نظرات () |

در این پست می‌خواهم سایتی را معرفی کنم که هدف آن، در اختیار گذاشتن منابع علمی برای دانشجویان و محققانی است که به این منابع دسترسی ندارند. اگر دانشجوی دانشگاه‌های داخل کشور باشید احتمالاً نیازی به این سایت ندارید چون دانشگاه، با خریداری خدمات مربوطه از منابع معتبر این امکان را برای شما فراهم می‌کند. اما اگر یک محقق آزاد باشید و قصد تحقیق و ارائه مقاله در زمینه‌ی خاصی را داشته باشید، دو راه پیش رو دارید: یکی اینکه به یکی از دانشگاه‌های نزدیک خود بروید و در آنجا به جستجو و مطالعه مقالات مورد نیاز خود بپردازید (البته اگر شما را راه بدهند و از آن بدتر، اگر به منابع خاصی که مد نظر شماست دسترسی داشته باشند) و دیگری اینکه با دوست و آشنایی که دانشجوی داخل یا خارج کشور است تماس بگیرید و مقاله خود را از او بخواهید.

 


ادامه مطلب
نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/٢٧ساعت ۱٢:٥٤ ‎ق.ظ توسط یاسر نظرات () |

راه‌های زیادی در اینترنت برای مشاهده آنلاین تلویزیون یا اخبار وجود دارد اما در صورتی که دنبال فیلم‌های آموزشی در رشته‌های خاصی باشید بهتر است که به فیلم‌های آنلاین دروس دانشگاهی دانشگاه‌ها بپردازید زیرا دانشگاه‌های زیادی در نقاط مختلف جهان وجود دارند که این فیلم‌ها را به صورت رایگان در اختیار بینندگان خود قرار می‌دهند.
افرادی مثل ما که در کشورهای در حال توسعه اقامت دارند می‌توانند از این فرصت به بهترین نحو استفاده ببرند و بدون نیاز به هزینه خاصی، به بهترین مطالب درسی دانشگاه‌های برتر جهان دسترسی داشته باشند. درست است که با دیدن این فیلم‌ها مدرکی به شما داده نمی‌شود اما دانش و درک فراوانی را عاید شما می‌کند که می‌تواند در بسیاری موارد به کمک شما بیاید.
شاید تا اینجای مطلب را قبول داشته باشید اما فکر کنید که پیدا کردن چنین فیلم‌هایی دشوار است. اما اصلاً اینطور نیست. البته به شرط آنکه این مطلب را تا آخر بخوانید تا بفهمید که کجا باید دنبال چنین فیلم‌های رایگانی بگردید:


1- کنسرسیوم OpenCourseWare:

OpenCourseWare Consortium homeاین کنسرسیوم که 200 دانشگاه برتر از نقاط مختلف جهان در آن عضویت دارند (فهرست دانشگاه‌ها) و هدف آن، ارائه رایگان دانش به تمام مردم دنیا از طریق مطالب نوشتاری، صوتی و تصویری به صورت آنلاین است، بهترین جا برای یافتن فیلم‌های درسی رایگان می‌باشد.


ادامه مطلب
نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/٢٧ساعت ۱٢:۳٥ ‎ق.ظ توسط یاسر نظرات () |

نرم‌افزار Word به عنـوان اصلی‌ترین ابزار ایجاد اسناد، از هر 9 کاربر 5 نفر را به خـود اختصاص می‌دهد و به کاربران ایـن فرصت را می‌دهد تا در اسرع وقت نامه‌های مشتریان، گزارشات مالی رؤسا و حتی پروژه‌های عظیم اجرایی را آماده کنند.

اما حتی در عـصر شـبکه‌های بی‌سـیم و با وجـود بـرنامه‌های جاسوسی، بـسیاری از افراد، اطلاعات حساس و مـهم خود را بدون حفاظت رها می‌کنند.

نگران نباشیـد. ویـژگی‌های جدیـد Office 2007 ماننـد امـضای دیجیتالی و رمزگذاری به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات محرمانه خود را قفل کرده و دور از چشمان جست‌وجوگر دیگران نگه دارید.

امضای اسناد

نرم‌افزار Word 2007 یک ویژگی جدید امنیتی را برای اسناد، ارائه کرده است و آن امضای دیجیتالی است. شما می‌توانید به هر سند یک فیلد امضا اضافه کنید و به این ترتیب، فایل قفل شده و امکان انجام هیچ ویرایشی روی آن وجود نخواهد داشت؛ مگر اینکه امضای دیجیتالی حذف شود.

ممکن است هر فردی قادر به حذف امضا و ویرایش فایل باشد، اما سند امضا شده، مهر تائید شماست.

word 2007

استفاده از رمزگذاری و کلمه عبور

امضای دیجیتالی، سـند را در مقابل ایجاد تغییرات، حفاظت می‌کند و در واقـع به آن اعـتبار می‌بـخشد؛ خصوصاً اگر از تـصویر bitmap امضای حقیقی خود استفاده کنیـد. اما هنوز این امکان وجود دارد که اسناد امضا شـده، باز و خـوانده شود. بـنابراین اسـتاندارد AES (اسـتاندارد رمزگذاری پیشرفته) به هـمراه یک کلید 128 بیتی و SHA-1 به Word 2007 اضافه شـده است. باید به این نکته توجه کنید که اگر سند موردنظر را به صـورت دیجیتالی امضا کرده‌اید، دیگر حتی با اضافه کردن یک کلمه عبور هم نمی‌توانید آن را تغییر دهید.

فقط اسناد امضا نشده می‌توانند توسط کلمه عبور حفاظت شوند. روی دکمه Office در قسمت بالای سمت چپ کلیک کنید، سپس گزینه Prepare و Encrypt Document را انتخاب کنید. کلمه عبوری را انتخاب کنید که حدس زدن آن دشوار باشد. از حروف کوچک و بزرگ و اعداد بهره گیرید و برای برخورداری از بالاترین میزان حفاظت، حداقل از 8 کاراکتر استفاده کنید. حال روی OK کلیک کنید.

کلمه عبور را مجدداً وارد کنید. حال اگر هر فردی سند موردنظر را باز کند، باید کلمه عبور مربوطه را تایپ کند؛ در غیر این‌صورت دستیابی به متن غیر ممکن است.

به منظور اضافه کردن امضای دیجیتالی، ابتدا سند موردنظر را باز و یا ایجاد کنید. سپس روی زبانه Insert کلیک کرده و گزینه Signature Line در سمت راست را انتخاب کنید. روی OK کلیک و سپس مواردی از قبیل اسم، عـنوان و آدرس پست ‌‌الکترونیکی شخص امضا کننده (خودتان) را پر کنید. شما حتی قادرید تاریخ را هم به امضای خود اضافه کنید. سپس روی دکمه OK کلیک کنید. برای امضای سند، روی محل امضا دابل کلیک کنید. اسمتان را تایپ یا روی Select Image کلیک کنید تا فایل bitmap امضای حقیقی خود را انتخاب کنید. سپس روی Sign کلیک کنید.

 

از بخش‌های مهم سند حفاظت کنید

ممکن است فایل موردنظر خود را امضا و یا رمزگذاری کرده باشید اما تصمیم بگیرید که به دیگران اجازه دهید متن موردنظر شما را ویرایش کنند، اما این تغییرات کاملاً تحت کنترل شما باشد. در این حالت چه کار باید کرد؟ روی گزینه Review و سپس Protected Document (در قسمت راست) کلیک کنید و گزینه‌های قالب‌بندی را که دیگران می‌توانند ویرایش کنند، انتخاب کنید. برای مثال شما می‌توانید این اختیار را به آنها بدهید که مثلاً فونت را تغییر دهند ولی در اندازه آن تغییری ایجاد نکنند. همچنین شما می‌توانید از Track Changes استفاده کنید. در این صورت ویرایش صورت گرفته به صورت متمایز نمایش داده می‌شود. برای حفاظت از سند، گزینه Start Enforcing را انتخاب کرده و سپس رمز عبور را وارد و بعد تائید کنید.

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/٢٦ساعت ٥:۳٦ ‎ب.ظ توسط محمدرضا لامعی رامندی نظرات () |

دکتر علی اکبر جلالی پدر علم آی تی ایران و طراح شهر الکترونیکی در کشور با بیان این که مسئولین علاقه ای به ارائه اینترنت پرسرعت ندارند، گفت: با وجود اینکه وزارت ارتباطات ادعای اتصال 300 دانشگاه به فیبر نوری را دارد اما در عمل دانشگاهها حتی برای دریافت ایمیل با مشکل سرعت پائین اینترنت روبرو هستند.


دکتر علی اکبر جلالی در گفتگو با مهر در خصوص وعده کاهش قیمت اینترنت که چندی است از سوی مسئولین حوزه ارتباطات کشور مطرح می شود با بیان اینکه کشورهای مختلفی نظرات متفاوتی در مورد  بهای اینترنت دارند، گفت: در کشور مصر اینترنت به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد که این نشان از اهمیت اطلاعات   و دسترسی به اینترنت به عنوان یک پدیده ارزشمند در این کشور است.
به گفته وی این کشور از نظر نرم افزاری در جایگاه ویژه ای قرار گرفته و درآمد نسبتا خوبی از این فناوری کسب می کند.
رئیس پژوهشکده الکترونیک دانشگاه علوم و صنعت با بیان اینکه در برخی کشورها مانند سوئد که پهنای باند 100 مگابیت در ثانیه در اختیار کاربران قرار می گیرد ماهانه تنها 35 دلار برای این پهنای باند می پردازند گفت: در کشور ما کاربران برای پهنای باند 100 مگابیتی 50 میلیون تومان هزینه می پردازند.
جلالی با بیان اینکه مسئولین کشور علاقه چندانی به در اختیار قرار دادن اینترنت پرسرعت و ارزان ندارند گفت: با وجود اینکه وزارت ارتباطات ادعای اتصال 300 دانشگاه کشور به فیبر نوری را دارد اما در عمل این دانشگاهها حتی برای دریافت ایمیل نیز با مشکل سرعت پائین اینترنت روبرو هستند.
این استاد دانشگاه به مهر گفت: با وجود ادعای مسئولین کشور مبنی بر ارائه اینترنت و اتصال مراکز مختلف به فیبر نوری ،پهنای باند لازم برای استفاده از اینترنت وجود ندارد و تا زمانی که بحث اینترنت به عنوان یک اراده ملی در کشور مورد توجه قرار نگیرد نمی توان شاهد کاهش هزینه ها و افزایش سرعت اینترنت بود.
وی افزود: علیرغم اعلام اعداد مختلف برای ارائه پهنار باند نمی توان به این اعداد اعتماد کرد چرا که با وجود اینکه در کشور ما تاکنون حدود 300 هزار adsl با سرعتهای حدود 128 تا 512 کیلوبیت در ثانیه در اختیار مردم قرار گرفته اما هنوز در مقایسه با تعداد خطوط پرسرعت جهان که بالغ بر 500 میلیون برآورد می شود ناچیز است.
جلالی اظهار داشت: اگر بخواهیم به صورت طبیعی متوسط کشورهای جهان را از نظر  پهنای باند adsl در نظر بگیریم کشور ما باید حداقل پنج میلیون شهروند خود را به adsladsl متصل هستند.
این کارشناس فناوری اطلاعات تاکید کرد: این فاصله های عظیم دیجیتالی را مسئولین با وعده های بی عمل خود به وجود آورده اند و حتی در ادعای تمایل به  ارئه اینترنت پرسرعت نیز باید شک کرد.
جلالی با بیان اینکه باید باور کرد که جهان به سرعت وارد  جامعه اطلاعاتی می شود به مهر گفت: شهرها و روستاهای الکترونیکی به سرعت در حال تاسیس هستند و تمایل مردم برای دسترسی به اطلاعات در برخی موارد از آب و برق نیز پیشی گرفته است. در چنین شرایطی چگونه می توان با وضعیت موجود در کشور در رقابتهای جهانی که تجارت الکترونیک را شامل می شود شرکت کرد.
جلالی با بیان اینکه جهان به سوی دنیای مجازی سه بعدی پیش می رود، گفت: تا چند سال آینده تلفن همراه ما نیز پهنای باندی بیش از 100 مگابیت بر ثانیه نیاز دارد که تاخیر در سیاستگذاریتوسعه اینترنت پر سرعت در سطح وسیع و با قیمت بسیار ارزان و یا رایگان می تواند خسارات و مشکلات جبران ناپذیری را در آینده ایجاد کند.
متصل کرده باشد این در حالی است که تنها 300 هزار نفر در کشور ما بهadsl متصل هستند.

این کارشناس فناوری اطلاعات تاکید کرد: این فاصله های عظیم دیجیتالی را مسئولین با وعده های بی عمل خود به وجود آورده اند و حتی در ادعای تمایل به ارائه اینترنت پرسرعت نیز باید شک کرد.
جلالی با بیان اینکه باید باور کرد که جهان به سرعت وارد جامعه اطلاعاتی می شود به مهر گفت: شهرها و روستاهای الکترونیکی به سرعت در حال تاسیس هستند و تمایل مردم برای دسترسی به اطلاعات در برخی موارد از آب و برق نیز پیشی گرفته است. در چنین شرایطی چگونه می توان با وضعیت موجود در کشور در رقابتهای جهانی که تجارت الکترونیک را شامل می شود شرکت کرد.
جلالی با بیان اینکه جهان به سوی دنیای مجازی سه بعدی پیش می رود، گفت: تا چند سال آینده تلفن همراه ما نیز  پهنای باندی بیش از 100 مگابیت بر ثانیه نیاز دارد که تاخیر در سیاستگذاری توسعه اینترنت پرسرعت در سطح وسیع و با قیمت بسیار ارزان و یا رایگان می تواند خسارات و مشکلات جبران ناپذیری را در آینده ایجاد کند. تاریخ : 5 خرداد 1388

http://iranictnews.ir :منبع

 

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/٢۳ساعت ٦:٢۸ ‎ب.ظ توسط مریم یغما نظرات () |

پژوهشگران برتر کشور در دهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش پژوهشگران برگزیده وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اجرایی کشور،

فرناز ناظم، منیژه صفایی، دکتر علی رضا یاری، مهندس امید شکوفا، دکتر محمد حسن عصاره، دکتر محمد پورکاظمی، دکتر خشنود علیزاده، زهرا استاد زاده، دکتر محسن مظلوم فارسی باف، دکتر علی مهاجرانی، مهندس شمس الملوک علی آبادی، دکتر سعید صادقیان، محمد سلیمی، دکتر سید هادی خاتمی، امیر انصاری، عباس عاشوری مشکله، دکتر مصطفی گندم کار، نیز در این بخش معرفی و تقدیر شدند.

دکتر علیرضا یاری استاد  دروس مدیریت بانک اطلاعاتی دانشجویان ترم دوم مدیریت فناوری اطلاعات  و مدل سازی سیستم های اطلاعاتی یکی دیگر از دروس اصلی مدیریت فناوری اطلاعات موسسه آموزش عالی فارابی نیز می باشند .

 منبع : irna.ir

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/٢۱ساعت ٩:۱٩ ‎ق.ظ توسط میلاد درویش نظرات () |

  • مارک پرنسکی  دانشجویان امروزی را " بومی های دیجیتالی " می نامد زیرا آنها هرگز جهانی را بدون کامپیوتر و اینترنت و  وب و دگر رسانه ها را ندیده اند
  •  نسل های قبل همچون اساتید . و مسئولان اجرایی "مهاجران دیجیتال" هستند که در اواسط زندگی با دنیای دیجیتال آشنا شده اند

 و لهجه های دیجیتالی آنها برای دانشجویان قابل تشخیص است

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/۱٧ساعت ۳:٢۸ ‎ب.ظ توسط میلاد درویش نظرات () |

 

یادگیری محور

آموزش محور

تولید یادگیری

ارائه دستور العمل

کشف و ساختن دانش

انتقال دانش از استاد به دانشجو

دانشجویان فعال

اساتید فعال

چندین شیوه آموزش

یک شیوه آموزش

توسعه تکنولوژی های یادگیری

گسترش برنامه آموزش

کیفیت و کمیت خروجی ها

کیفیت و کمیت منابع

کیفیت دانشجو

کیفیت اساتید

یادگیری ثابت،‌زمان متغییر

زمان ثابت ،یادگیری متغییر

یادگیری گرد آوری و تعامل چارچوب هاست

یادگیری خطی و تراکمی است

تشویق به درک کردن

تشویق به حفظ کردن

اساتید طراحان محیط های آموزشی هستند

اساتید لکچر می دهند

یادگیری مشارکتی و تعاملی است

یادگیری رقابتی و فردی است

 

منبع : رابرت بار و جان تگ . یک پارادایم جدید برای درک آموزش  جلد 27. شماره 6

 

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/۱٧ساعت ۳:٠٧ ‎ب.ظ توسط میلاد درویش نظرات () |

میگویند زمانی که قرار بود دادگاه لاهه برای رسیدگی به دعاوی انگلیس در ماجرای ملی شدن صنعت نفت تشکیل شود ، دکتر مصدق با هیات همراه زودتر از موقع به محل رفت ..

در حالی که پیشاپیش جای نشستن همه شرکت کنندگان تعیین شده بود ،دکتر مصدق رفت و به نمایندگی هیات ایران روی صندلی نماینده انگلستان نشست .

قبل از شروع جلسه ،یکی دو بار به دکتر مصدق گفتند که اینجا برای نماینده هیئت انگلیسی در نظر گرفته شده و جای شما آنجاست ، اما پیر مرد توجهی نکرد و روی همان صندلی نشست .

جلسه داشت شروع می شد و نماینده هیئت انگلیس روبه روی دکتر مصدق منتظر ایستاده بود تا بلکه بلند شود و روی صندلی خوی بنشیند ، اما پیر مرد اصلا نگاهش هم نمی کرد.

جلسه شروع شد و قاضی رسیدگی کننده به مصدق رو کرد و گفت که شما جای نماینده انگلستان نشسته اید ، جای شما آنجاست .

کم کم ماجرا داشت پیچیده میشد و بیخ پیدا می کرد که مصدق بالا خره به صدا در آمد و گفت :

شما فکر می کنید نمی دانیم صندلی ما کجاست و صندلی نمایند ه هیات انگلیس کدام است ؟

نه جناب رئیس ، خوب می دانیم جایمان کدام است .

اما علت اینکه چند دقیقه ای روی صندلی دوستان نشستم به خاطر این بود تا دوستان بدانند بر جایگاه دیگران نشستن یعنی چه ؟‌

او اضافه کرد که سال های سال است دولت انگلستان در سرزمین ما خیمه زده و کم کم یادشان رفته که جایشان این جا نیست و ایران سرزمین آبا و اجدادی ماست نه سرزمین آنان ..

سکوتی عمیق فضای ادگاهرا احاطه کرد ه بود و دکتر مصدق بعداز پایان سخنانش کمی سکوت کرد و آرام بلند شد و به روی صندلی خویش قرار گرفت

باهمین ابتکار و حرکت ، عجیب بود که تا انتهای نشست ،‌فضای جلسه تحت تاثیر مستقیم این

رفتارپیرمرد قرار گرفته بود و در نهایت نیز انگلستان محکوم شد ..

منبع :‌ماهنامه داخلی شرکت توربو کمپرسور نفت - تکاپو - شماره سی و چهارم بهمن ٨٨

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/۱۳ساعت ٩:٥۸ ‎ق.ظ توسط میلاد درویش نظرات () |

آزمون بین المللی  (TEST OF ENGLISH AS A FORIGN LANGUAGE (TOEFL

آزمون زبان تافل یکی از آزمون های بین المللی زبان است که به طور گسترده ای پذیرفته و کاربرد دارد  .

این آزمون امرو زه بیشتر به صورت های PAPER BASE  و INTERNET BASE برگزار می شود.

برای اطلاع از زمان برگزاری این آزمون ها حتما به سایت سازمان سنجش WWW.SANJESH.ORG بخش آزمون تافل مراجعه فرمایید.

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت WWW.ETS.ORG مراجعه نمایید و در صورتی که تمایل دارید تا در آزمون  (IBT(INTERNET BASE شرکت نمایید حتما در این سایت برای خود پروفایل ایجاد نمایید تا بتوانید برای آزمون ثبت نام نمایید.

ضمنا دقت نمایید که نتیجه این آزمون به مدت 2 سال معتبر می باشد.

 

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/۱۱ساعت ۱٠:۳٢ ‎ب.ظ توسط ف. هدایت نظرات () |

 

 دکتر عیسی ابراهیم زاده در سال 1322 در اردبیل بدنیا آمد. ایشان دارای مدرک دکترای رشته مدیریت برنامه ریزی آموزشی از راه دور از دانشگاه بریستول انگلستان در سال 1376 می باشد. نامبرده عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه پیام نور می باشد.
گروه : علوم انسانی
رشته : مدیریت آموزشی
گرایش : مدیریت و برنامه ریزی آموزش از راه دور
تحصیلات رسمی و حرفه ای : تحصیلات رسمی عیسی ابراهیم زاده به قرار زیر است:
کارشناسی رشته آموزش و پرورش(گرایش علوم اجتماعی) از دانشگاه ابوریحان بیرونی در سال 1348
- کارشناسی ارشد رشته مشاوره و راهنمایی از دانشگاه تربیت معلم در سال 1354
- دکترای تخصصی رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزش از راه دور از دانشگاه بریستول انگلستان در سال 1376
همسر و فرزندان : عیسی ابراهیم زاده متاهل و دارای سه فرزند می باشد.
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : - رئیس اداره امور آموزش و پژوهشی -دانشکدده علوم انسانی و اجتماعی(مکاتبه ای)-دانشگاه ابوریحان بیرونی از سال 1355 تا 1357
- معاون آموزشی،پژوهشی و دانشجویی-دانشکدهه علوم انسانی و اجتماعی(مکااتبه ای)ابوریحان بیرونی از سال 1357 تا 1358
- مدیر گروه علوم تربیتی-مجتمع دانشگاهی ادبیات و علوم انسانی از سال 1360 تا 1362
- معاون اداری و مالی و معاون آموزشی و پژوهشی-دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی -دانشکده علامه طباطبایی از سال 1367 تا 1368
- مدیر گروه مشاوره و راهنمایی-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی از سال 1366 تا 1368
- معاون اجرایی _سنجش و دانشجویی) ،دانشگاه پیام نور از سال 1366 تا 1369
- دبیر شورای دانشگاه ،دانشگاه پیام نور از سال 1369 تا 1372
- مدیر گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور از سال 1376 تا 1378
- معاون سنجش دانشجویی و فرهنگی ،دانشگاه پیام نور از سال 1376 تا 1378
- مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز برون مرزی ،دانشگاه پیام نور از آبان سال 1380 تا کنون
- عضو هیئت امنای دانشگاه پیام نور از مرداد سال 1381 تا کنون
- عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه پیام نور
فعالیتهای آموزشی : عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور از سال 1367
- تدریس در دانشکده ادبیات و علوم انسانی(مکاتبه ای) دانشگاه ابوریحان بیرونی
- تدریس در مرکز مدیریت دولتی
سوابق تدریس:
تدریس درسهای برنامه ریزی آموزشی،برنامه ریزی درسی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی (مکاتبه ای ) از سال 1354 تا 11359
- تدریس تاریخ آموزش و پرورش،آموزش بزرگسالان،اصول و فنون مشاوره و راهنمایی در دانشگاه ابوریحان بیرونی
- تدریس اصول و فنون مشاوره و راهنمایی،راهنمایی تحصیلی شغلی ،فلسفه آموزش و پرورش،آموزش بزرگسالان و کلیات فلسفه از سال 1359 تا 1368
- تدریس فلسفه آموزش و پرورش ،آموزش بزرگسالان،اصول و فنون مشاوره و راهنمایی در دانشگاه پیامنور از سال 1367 تا کنون
- تدریس اصول مدیریت آموزشی،آراءو مکاتب تربیتی اصول و فلسفه و پرورش در مرکز مدیریت دولتی(کارشناسی ارشد) از سال 1377 تا کنون
آرا و گرایشهای خاص : زمینه فعالیت های علمی عیسی ابراهیم زاده :
- مدیریت آموزش از راه دور
- آموزش بزرگسالان
- فلسفه آموزش و پرورش
- آموزش چند رسانه ای و دانشگاه مجازی
چگونگی عرضه آثار : - تالیف و ترجمه 3 عنوان کتاب
- تالیف بیش از 10 عنوان مقاله
- شرکت و ارائه مقاله در چندین سمینار داخلی و خارجی
- به انجام رساندن 7 طرح تحقیقاتی و پژوهشی



آثار :
    1  آموزش بزرگسالان (رشته علوم تربیتی)
      ویژگی اثر : مولف: عیسی ابراهیم زاده، احمد آقازاده (ویراستار) ناشر: دانشگاه پیام نور - 21 فروردین، 1386
2  آموزش بزرگسالان (رشته علوم تربیتی)
      ویژگی اثر : مولف: عیسی ابراهیم زاده، احمد آقازاده (ویراستار) ناشر: دانشگاه پیام نور - 07 اسفند، 1384
3  آموزش بزرگسالان چیست؟
      ویژگی اثر : دفتر همکاری حوزه و دانشگاه قم در سال 1365
4  اصول موضوعه در تعلیم و تربیت
      ویژگی اثر : دفتر همکاری حوزه و دانشگاه قم در سال 1365
5  چگونه تحقیق کنیم؟ (رشته های کارشناسی ارشد علوم انسانی)
      ویژگی اثر : مولف: لورن بلکستر، کریستینا هیوز، ملکم تایت، ابوالفضل فراهانی (مترجم)، عیسی ابراهیم زاده (مترجم)، محمدرضا سرمدی (مترجم)، علی صلح جو (ویراستار) ناشر: دانشگاه پیام نور - 12 شهریور، 1385
6  چهار مقاله علمی "آموزش بزرگسالان"
      ویژگی اثر : مولف: عیسی ابراهیم زاده، اقبال قاسمی پویا، مجید کردرستمی، عبدالله معتمدی، خسرو امیرحسینی (ویراستار)، بشیر خزامی پور (ویراستار)، اسد اسدی (ویراستار) ناشر: سازمان نهضت سوادآموزی - 13 مهر، 1384
7  فلسفه تربیت (رشته علوم تربیتی)
      ویژگی اثر : مولف: عیسی ابراهیم زاده، محمدجعفر پاک سرشت (ویراستار) ناشر: دانشگاه پیام نور - 13 اسفند، 1386
8  کلیات فلسفه
      ویژگی اثر : دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شاهد،تهران در سال 1366
9  نظریه های مدبریت آموزشی
      ویژگی اثر : آماده چاپ،ترجمه


موسسه آموزش عالی فارابی افتخار همکاری باجناب دکتر را در درس روش تحقیق  و پایان نامه دارد .
منابع :
    1http://www.adinebook.com2تکمیل پرسشنامه توسط دکتر عیسی ابراهیم زاده بنا به درخواست واحد آموزش بنیاد ایرانشناسی زمستان 1384

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/۱۱ساعت ٥:٠٢ ‎ب.ظ توسط میلاد درویش نظرات () |

LCMS چیست؟

واژه LCMS سرنام عبارت «Learning Content Management System» و به معنی «سیستم مدیریت آموزش و محتوای آموزشی» است. در واقع LCMS یک نرم­افزار تحت شبکه (معمولاً شبکه جهانی اینترنت) است که اجرای دوره­های آموزش الکترونیکی (eLearning) را امکان­پذیر کرده و در کلی­ترین نگاه، شامل دو دسته امکانات زیر است:

§         امکانات «طراحی و مدیریت ساختار و عملیات آموزش»

§         امکانات «تولید، سازمان­دهی و تحویل محتوای درسی و آزمون­های الکترونیکی مورد نیاز در آموزش الکترونیکی»

LMS چیست و چه تفاوت­هایی با LCMS دارد؟

LMS سرنامه عبارت «Learning Management System» به معنی «سیستم مدیریت آموزش» بوده و به زعم برخی از کارشناسان امر، از میان دو مجموعه امکانات ذکر شده برای LCMS، فقط مورد اول، یعنی « طراحی و مدیریت ساختار و عملیات آموزش» را دارا می­باشد. به عبارت دیگر LMS فاقد امکانات تولید و مدیریت محتوای آموزشی است.

اما باید توجه داشت که بعضی از کارشناسان، این دو واژه را به صورت مترادف نیز استفاده می­کنند. به عبارت دیگر، وقتی از کلمه LMS استفاده می­شود، الزاماً نباید نرم­افزار مذکور را فاقد امکانات تولید، سازماندهی و مدیریت محتوا دانست. 

منبع : مجتمع فنی تهران

 

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/۱۱ساعت ٤:٠٥ ‎ب.ظ توسط میلاد درویش نظرات () |

 

معرفی سرکار خانم دکتر مریم خالقی:

ایشان در سال 1376 موفق به اخذ مدرک کارشناسی مدیریت دولتی از دانشگاه تهران شدند و دارنده ی تقدیرنامه رتبه اول کارشناسی از دانشگاه تهران هستند.

دکتر خالقی در سال 1378  در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه شهید بهشتی فارغ التحصیل شدند.پایان نامه ایشان با موضوع:  "بررسی اثر اتوماسیون بر رضایت شغلی کارکنان" که تحت نظارت استاد راهنما دکتر الوانی صورت گرفته است، موفق به کسب رتبه اول گردیده است.

دکتر خالقی فارغ التحصیل دکتری مدیریت بازرگانی گرایش: سیاستگذاری بازرگانی (مدیریت استراتژیک)؛ از دانشگاه شهید بهشتی هستند .عنوان  رساله ایشان  "نقش صنعت  مشاوره در پویا کردن ارتباط صنعت و دانشگاه"است که استاد راهنمای رساله نیز پروفسور مجید جمالی افوسی که همکار دانشمند علم مدیریت مایکل پورتر هستند - بودند و تقدیرنامه دوره دکتری(دانشجوی برتر کشوری،1379) وتقدیرنامه دوره دکتری(دانشجوی نمونه،1382) را نیزکسب نمودند.

ایشان 8 سال سابقه ی تدریس در دانشگاه های معتبری چون : دانشگاه شهید  بهشتی؛دانشگاه الزهرا؛ دانشگاه علامه؛ دانشگاه علوم پزشکی ایران؛دانشکده علوم اقتصادی؛دانشگاه پیام نور؛ موسسه ارشاد؛ رادارند.

عضو کمیته بررسی و انتخاب تجارب برتر"بیست و چهارمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور1386هستند و سرپرستی چندین کارگاه آموزشی ملی و  بین ا لمللی و  تدریس درچندین کارگاه آموزشی را به عهده دارند.

به طور اختصار از سوابق علمی پژوهشی ایشان می توان به ترجمه کتاب" کارمند 59 ثانیه ای  (The 59 Second Employee)"(1378)، انتشارات ترمه؛ و تدوین و تنظیم کتابچه "استراتژی در رسانه ملی"(1387)، با همکاری مدیریت برنامه ریزی بلند مدت صدا و سیمااشاره نمود.

 هرچند شرح کل فعالیت های این استاد گرامی در اینجا نمی گنجد اما این افتخاری بس بزرگ برای دانشجویان دانشگاه فارابی است که ایشان شروع به همکاری با دانشگاه نموده اند و علاوه بر قبول زحمت به عنوان استاد راهنما در بخش پایان نامه ، قول همکاری در درس سازمان های پیچیده در ترم جدید را نیز داده اند که به نظر فرصتی طلایی است تا دانشجویان از دانش ایشان  بهره ببرند.

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/۱٠ساعت ۱٢:۱٦ ‎ق.ظ توسط ف. هدایت نظرات () |

 

شعری از پابلو نرودا:

به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
اگر سفر نکنی،
اگر کتابی نخوانی،
اگر به اصوات زندگی گوش ندهی،
اگر از خودت قدردانی نکنی.

 

به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
زمانی که خودباوری را در خودت بکشی،
وقتی نگذاری دیگران به تو کمک کنند.

 

به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
اگر برده‏ی عادات خود شوی،
اگر همیشه از یک راه تکراری بروی
اگر روزمرّگی را تغییر ندهی
اگر رنگ‏های متفاوت به تن نکنی،
یا اگر با افراد ناشناس صحبت نکنی.

 

تو به آرامی آغاز به مردن می‏کنی
اگر از شور و حرارت،
از احساسات سرکش،
و از چیزهایی که چشمانت را به درخشش وامی‌دارند،
و ضربان قلبت را تندتر می‌کنند،
دوری کنی . .. .،

 

تو به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
اگر هنگامی که با شغلت،‌ شاد نیستی
، آن را عوض نکنی،
اگر برای مطمئن در نامطمئن خطر نکنی
،
اگر ورای رویاها نروی،

 

اگر به خودت اجازه ندهی
که حداقل یک بار در تمام زندگی‏ات
ورای مصلحت‌اندیشی بروی . . .
-

امروز زندگی را آغاز کن!
امروز مخاطره کن!
امروز کاری کن!
نگذار که به آرامی بمیری!
شادی را فراموش نکن!

 

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/۸ساعت ٧:٢٥ ‎ب.ظ توسط ف. هدایت نظرات () |

    فارغ‌التحصیل دبیرستان البرز است و درجات کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره دکترای خود را در زمینه مهندسی الکترونیک و برق

 با گرایش بازشناسی الگو (pattern recognition) از مؤسسه فناوری توکیو دریافت نموده است.

       ایشان از بدو بازگشت به ایران در مرکز تحقیقات مخابرات ایران مشغول به فعالیت بوده و فعالیت‌های تحقیقاتی خود را در گروه مهندسی آزمایش بخش رایانه و مخابرات (C&‌C) این مرکز، با تأکید بر به کارگیری روش‌های بازشناسی الگو (PR) و هوش‌مصنوعی (AI) در اشکال‌یابی و اشکال‌زدایی در سامانه‌های الکترونیک آغاز نموده است.

      در این ارتباط، دکتر بدیع، مبدع فنونی بوده است که در نرم‌افزارهای مربوط به آزماینده‌های خودکار فرآورش یافته در این گروه عملاً مورد استفاده قرار گرفته، که در شمار آن‌ها می‌توان به فنون مورد استفاده در آزماینده میزان 2000 و 2500 اشاره نمود. ایشان مسئولیت دو پروژه تحقیقاتی کلیدی در گروه پژوهشی جامعه اطلاعاتی را نیز عهده‌دار بوده‌است.

از جمله فعالیت‌های علمی - حرفه‌ایِ دیگر دکتر بدیع می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

عضویت در هیئت اجرایی انجمن انفورماتیک ایران، عضویت در هیئت مدیره انجمن کامپیوتر ایران، دو دوره عضویت در هیئت مدیره انجمن مهندسی کنترل و ابزار دقیق ایران، عضویت سابق در شورای علمی پژوهشکده سیستم‌های هوشمند، دبیری هفتمین کنفرانس سالانه انجمن کامپیوتر ایران، دبیری سمپوزیوم فرآیندهای تفسیری و پردازش محیطی (IPEF)، عضویت در تیم گردانندگان کمیته علمی اولین کنفرانس اروپایی-آسیایی فناوری اطلاعات و ارتباطات (Eurasia ICS-2002)، مسئولیت کمیته روابط بین‌الملل هفتمین کنفرانس مهندسی برق، مسئولیت کمیته علمی دومین و سومین کارگاه فناوری اطلاعات و گستره‌های آن (WITID2004, WITID2006)، عضویت در کمیته علمی کنفرانس بین‌المللی سیستم‌های هوشمند شناختی (ICICS)، مسئولیت کمیته علمی اولین همایش اخلاق و فناوری اطلاعات، مسئولیت کمیته علمی (شاخه ایرانی)‌ سومین همایش بین‌المللی روش تحقیق در علوم و فنون مهندسی، عضویت در کمیته‌های علمی کنفرانس‌های سالانه انجمن کامپیوتر ایران و نیز کنفرانس‌های مهندسی برق ایران، عضویت در کمیته علمی کنفرانس‌های ماشین بینایی ایران، عضویت در کمیته علمی و سازماندهی کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی در آمریکا (IC-AL-2004)، عضویت در شورای تحریریه مجله فنی - مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد، عضویت در شورای تحریریه مجله علوم مهندسی و کامپیوتر،‌ عضویت در شورای تحریریه مجله بین‌المللی مهندسی، عضویت در شورای تحریریه مجله Scientific Inquiry و عضویت در تیم سرپرستی پروژه تحقیقاتی شبکه‌های عصبی.
اهم فعالیت‌ها و مقالات تحقیقاتی دکتر بدیع در دهه اخیر، یادگیری ماشین (ML) و مدل‌سازی شناختی به طور اعم، و مدل‌سازی رایانشی فرآیندهای قیاسی، فرآیندهای تفسیری و فرآیندهای مبتنی بر تجربه به طور اخص، با تأکید بر مقاصدی از قبیل انتقال بهینه مفاهیم تخصصی، راهبری تحقیقات و تکنیک‌زایی/ ایده‌زایی در حوزه حل مسائل مهندسی می‌باشد.

 

دکتر بدیع در تدوین بالغ بر دویست مقاله علمی -تحقیقاتی در حوزه‌های پردازش و بازشناسی الگو، هوش‌مصنوعی و رایانش نرم، و سامانه و گردانش برای کنفرانس‌های معتبر داخلی و خارجی، و تدوین چند مقاله علمی در مجلات معتبر خارجی و داخلی شرکت داشته است. وی در حال حاضر عضو شورای پژوهشی و رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات در مرکز تحقیقات مخابرات ایران، عضو هیئت امنای مرکز تحقیقات مخابرات ایران و عضو هیئت مدیره انجمن کامپیوتر ایران و مدرس درس یادگیری ماشین و مدیریت دانش در دانشگاه‌های تهران و از اعضای فعلی هیئت تحریریه و ویراستاران علمی <گزارش کامپیوتر> نشریه انجمن انفورماتیک ایران می‌باشد.

 

     با تلاش مدیریت موسسه آموزش عالی فارابی در ترم جاری دکتر بدیع افتخار همکاری به موسسه دادند و در درس پایان نامه بعنوان استاد راهنما  قبول زحمت  کردند.

 

 


نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/۸ساعت ٧:٠٥ ‎ب.ظ توسط میلاد درویش نظرات () |


دوستان سلام

امیدوارم که در حال سپری کردنِ لحظات بسیار خوبی باشید. با توجه به اینکه ایجاد ایمیل جدید با فرمت مشخص از طرف دانشگاه اجباری شده است و  تمامی دوستان کارهای مربوط به دانشگاه را از طریق ایمیل جدید انجام خواهند داد طبیعتا تغییراتی در گروه اینترنتی-ایمیلی نیز ضروری به نظر می رسد. بدین منظور با اضافه کردن ایمیل های جدید به همین گروه فعلی می توان مشکل را برطرف کرد و  نیازی به ایجاد ایمیل گروهی جدید نیست! بنابراین بدینوسیله از تک تک اعضای گروه که فکر می کنم شامل همه ی دانشجویان هم ورودی است، تقاضا می شود ایمیل جدید با فرمت مشخص شده ی دانشگاه را بر روی جی میل ساخته و آدرس خود را به بنده ایمیل بزنند تا بنده نیز نسبت به اضافه کردن آن به لیست گروه اقدام کنم. طبیعتا کم کاری و سهل انگاری در این مورد باعث ایجاد دردسرهایی خواهد شد که ترم پیش و قبل تر از آن به آن ها برخوردیم. برای جلوگیری از ترافیک ایمیل در گروه از ارسال آدرس ایمیل جدید به ادرس گروه خودداری کنید و تنها آدرس خود را به ایمیل فعلی بنده بفرستید.(همین آدرس استفاده شده برای ارسال این ایمیل)ا
amin.zargarnejad@gmail.com

با توجه به اینکه گروه ما سال پیش روی سایت یاهو ایجاد شد و هم چنین محدودیت های سایت یاهو، اضافه کردن عضو یا آدرس جدید تنها وقتی مطمئنا موفقیت آمیز است که این کار از طریق مودراتور صورت گیرد و گاهی پیش می آید که اضافه شدن مضاعف یک ادرس مشخص کار را خراب می کند! پس بدین منظور خودتان اقدام به اضافه کردن ادرس جدید در صفحه ی گروه نکنید. صفحه ی گروه که در این آدرس قابل دسترسی است تنها جهت چک کردن پست ها، اعضا، عکس ها و درخواست عضویت و یا لغو آن و موارد دیگری که در گروه فعلی ما کاربردی ضروری ندارد به کار می رود.

تذکر: لطفا پس از انکه پیغام خوشامدگویی از طرف آدرس گروه به ایمیل جدید شما(فرمت دانشگاه) ارسال شد و نسبت به اضافه شدن آدرس جدیدتان در گروه مطمئن شدید، پس از آن تاریخ کلیه ی پست های خود به گروه(اخبار،سوال، اطلاع رسانی) را از طریق ایمیل جدیدتان انجام دهید و برای جلوگیری از بروز سردرگمی و ایجاد مشکل های جنبی از آدس قدیمی تان در موارد مرتبط با گروه استفاده نکنید


لطفا در اسرع وقت اقدام کنید!


موفق و سربلند باشید

امین زرگرنژاد  
88/11/06   

 

نوشته شده در ۱۳۸۸/۱۱/٧ساعت ٧:۳٥ ‎ق.ظ توسط میلاد درویش نظرات () |


Design By : Night Skin