دانشجویان موسسه آموزش عالی فارابی

سمینار تحت وب یا وبینار ، سمینار یا مقاله یا کارگاهی است که از طریق اینترنت ارائه می شود . تعریف آن در مراجع معتبر چنین آمده است :

webinar : Web Based Seminar. seminar or lecture or workshop transmitted over the Internet


مراکز آموزشی زیادی در چند دو - سه سال اخیر به استفاده از وبینار ها توجه کرده اند ،به عنوان مثال :

مرکز فناوری Microfluidics مجموعه‌ای از وبینارهای (Webinars) آموزش تکمیلی برای ارائه تجارت برتر و دانش نوآوری، به محققان فناوری نانو در اقصی دنیا، طراحی کرده است.

 

این وبینارها به وسیله پیشگامان برتر حوزه صنعت و کسانی که دارای تجربه فراوان در زمینه کاربردهای علمی و فناوری‌های پیشرفته هستند، ارائه خواهند شد. هر وبینار شامل یک ارائه ۳۰ دقیقه‌ای و یک سؤال تعاملی ۱۵ دقیقه‌ای به همراه جلسات پرسش و پاسخ است.

اولین وبینار از این مجموعه وبینارها در ۱۱ دسامبر سال ۲۰۰۸ توسط دکتر تومای‌پاناگیتو، مدیر فناوری مؤسسه Microfluidics ارائه شد.

دو هدف اصلی مجموعه وبینارهای Microfluidics عبارتند از:

ـ آموزشی

ـ آموزنده بودن .

برای مشاهده ی وبینار های  این مرکز می توانید به این آدرس مراجعه فرمایید :

http://www.microfluidicscorp.com/webinars

 

شرکت مدیریت اطلاعات پویا مهارت هم از دوسال پیش تا کنون وبینار های مختلفی برای مراکز مختلف و بر حسب نیاز آنها تهیه کرده است برای

مشاهده ی یکی از نمونه های آن در سایت آموزش مداوم علوم پزشکی تهران ، می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید :

 

http://cme.tums.ac.ir/PublicArea/PA_ShowVideoClip.aspx?id=84

این نمونه از جمله نمونه های ساده در زمینه ی پزشکی است و در همان سایت می توانید نمونه های پیچیده تری را هم مشاهده فرمایید .


?ui=2&view=att&th=1259298ef8974c21&attid=0.1&disp=attd&realattid=ii_1259298ef8974c21&zw

نوشته شده در ۱۳۸۸/٩/۳٠ساعت ۱۱:۳٩ ‎ق.ظ توسط فاطمه سلیمانی روزبهانی نظرات () |

در افسانه ها آمده است که روزی روزگاری گرگی بر درِ غاری می‌گذشت، خرگوش کوچکی را دید که لپ تاپی بر زانو دارد و مشغول تایپ کردن چیزی است. از او پرسید: ای خرگوش چه میکنی؟ خرگوش پاسخ داد: پایان نامه می نویسم. گرگ پرسید: موضوعش چیست؟ خرگوش جواب داد: چگونه خرگوشی می تواند گرگی را از پای در آورد. گرگ پوزخندی زد و پرسید: خب چگونه؟ خرگوش گفت: از در غار داخل شو تا خود ببینی…ساعاتی بعد روباهی از در غار میگذشت. خرگوش را در همان احوال دید. پرسید: ای خرگوش چه میکنی؟ خرگوش پاسخ داد: پایان نامه می نویسم. روباه پرسید: موضوعش چیست؟ خرگوش پاسخ داد: چگونه خرگوشی میتواند روباهی را از پای درآورد. روباه ابرویی بالا انداخت و با طعنه پرسید: خب چگونه؟ خرگوش به غار اشاره کرد و گفت برو داخل تا ببینی چگونه و همچنان به تایپ کردن ادامه داد. پس از دقایقی از پی روباه به غار اندر شد و جنازه دریده شده روباه و گرگ را مشاهده کرد که گوشه غار افتاده اند. آنگاه به همراه جناب شیر که روی تخت سنگی در انتهای غار دراز کشیده بودند خنده سر دادندD;

و اما نتیجه اخلاقی این افسانه کهن را چنین بیان کرده اند که «چندان مهم نیست که تو چقدر آدم توانمندی هستی  و بازهم خیلی مهم نیست که موضوع پایان نامه ات چه باشد، مهم آن است که استاد راهنمای تو کیست!»  البته خود این نتیجه اخلاقی تفاسیر متعددی بر می دارد که گاهی در تعارض با هم قرار خواهند گرفت.


www.critic.ir/index.php/archives/89 :منبع


نوشته شده در ۱۳۸۸/٩/٢٤ساعت ٤:۳۳ ‎ب.ظ توسط مریم یغما نظرات () |

گفتمان های درسی که راهکاری چاره ساز جهت تعامل بیشتر دانشجویان در این شیوه اموزشی است با هدف نهایی بحث و بررسی موضوع فصل درسی و بهره گیری دانشجویان از صحبت ها و پژوهش های یکدیگر بنا نهاده شده است و همانطور که آگاه هستید در مقاطع آموزشی بعد از کارشناسی مبنای فعالیت ها بر پژوهش و ارائه آن و بهره گیری  از یافته های علمی دیگر دانشجویان می باشد از اینرو در خصوص شرکت در گفتمان ها نکاتی را در اینجا مطرح مینماییم:

  1. پیشنیاز شرکت در گفتمان درس را مطالعه نمایید ( اگر ترجمه ای به آن فصل اختصاص یافته و یا استاد مطلبی را با این عنوان مطرح نموده است ) هدف از این کار در گیر موضوع شدن و در محور موضوع قرار گرفتن دانشجو می باشد.
  2. اگر نفر اولی نیستید که بحث را شروع میکنید حتما نظرات قبلی را با دقت بخوانید چرا که شاید با مطالعه بحث های قبلی سوالی در ذهنتان ایجاد شود و یا موضوع در بحث وجود داشته باشد که علاقه مند به بسط دادن و جستجو بیشتر در آن مورد باشید . هدف این قسمت : گسترده کردن بحث در میان دانشجویان است و دور شدن از اعلام نظر های کلی در خصوص گفتمان
  3. پس از مطالعه پیشنیاز و نظرات قبلی خود را برای شرکت در بحث و جستجو در خصوص مطلب آماده میکنید ، پیشنهاد می شود در صورتی که زمینه قبلی در خصوص مطلب ندارید با مطالعه فصل مرتبط از منبع فارسی یا لاتین و یا جستجو در دنیای وب دید در خصوص موضوع انتخاب کنید و سپس مطلب را مطرح کنید -- و از کپی کردن آن در صفحه خود داری کنید .
  4. اختصار ، استفاده از جملات کلید ، رعایت اصول نگارش ، بازبینی پس از ذخیره نظر و همچنین پرهیز از اعلام نظرهای شخصی و بدون مرجع را مد نظر قرار دهید.

انتشارات فارابی آماده در یافت پیشنهادات و انتقادات شما در بخش انجمن در خصوص موضوعات مطرح شده می باشد.

با تقدیم احترام - گروه انتشارات فارابی

نوشته شده در ۱۳۸۸/٩/٢۳ساعت ٦:٥۸ ‎ق.ظ توسط میلاد درویش نظرات () |

آیا می دانید در ایالات متحده بیش از یک چهارم مصرف انرژی به تولید ،‌توزیع و یا در نهایت استفاده از انرژی الکتریکی اختصاص دارد . جالب است بدانید 2.5 تا 3 واحد از سوخت به سختی می تواند یک واحد انرژی که به صورت الکتریسیته ارائه می گردد را تولید کند !‌

راحتی و سهولت کنترل ، یکی از دلایل رشد سریع مصرف الکتریسیته است پس منطقی است اولین زمینه ای که برای کوشش در یک برنامه مدیریت انرژی انتخاب می گردد کنترلهای بهینه باشد . هماهنطور که دیگر همه برقی ها و غیر برقی ها میدانند نمونه این مسئله استفاده از تایمر ها و کلید های زمان دار هستند و یا مثال دیگر به کار گیری محرکهای موتوری جدید با سرعت متغییر (SCR ) خواهد بود. ریز پردازنده های کنترلی هم امروزه بیش از پیش در تنوع مختلف در بازار موجود است و در این زمینه کمک شایانی می کند .

مورد دیگری که باید به آن توجه داشت بهینه سازی ظرفیت است . به خصوص در موتور های الکتریکی .. جالب است بدانید اضافه ظرفیت باعث دو گونه عدم کارایی می شود :

1. راندمان موتور ها در بار های کمتر از بار نامی کاهش می یابند!! 

2.ضریب قدرت در بارهای اندک کم می شود و در نتیجه موجب برو ز تلفات بسیاری

می شود .( بحث ضریب قدرت به صورت غیر تخصصی کمتر ممکنست برایتان قابل لمس باشد)

 

نکات گفته شده این مفهوم را می رساند که در انتخاب موتور های برقی فرهنگ دست بالا گرفتن برای ضریب اطمینان بیش از حد مجاز ضروری نیست و علاوه بر بالا بردن هزینه در بازده هم تاثیر عکس می گزارد اما در هر صورت ضرایب سرویس فاکتور و دیماند فاکتور و ضرایب همزمانی باید رعایت گردد .

هدف از مطالب مطرح شده توجه بیشت به مدیریت مصرف انرژی الکتریکی است موضوعی که بیش از 40 سال است که در کشور های صنعتی مورد توجه قرار گرفته است و در کشور های جهان سوم با وجود برخورد با چنین مشکلاتی سیر حرکت و تحول در این زمینه  مشکلات بزرگی را در مسیر می بیند ...

منبع ( اصول مدیریت انرژی کرگ .بی اسمیت   با تلخیص)

نوشته شده در ۱۳۸۸/٩/٢۱ساعت ۳:٤٠ ‎ب.ظ توسط میلاد درویش نظرات () |

علی (ع)، چه کسی می‌تواند سیمای او را نقاشی کند؟! روح شگفتی با چند بعد، مردی که در همه چهره‌هایشان به عظمت خدایان اساطیر است.

انسانی که در همه استعدادهای متفاوت و متناقض روح و زندگی قهرمان است. قهرمان شمشیر و سخن، خردمندی و عشق، جانبازی و صبر، ایمان و منطق، حقیقت و سیاست، هوشیاری و تقوی، خشونت و مهر، انتقام و گذشت، غرور و تواضع، انزوا و اجتماع، سادگی و عظمت.

انسانی که هست از آن گونه که باید باشد، و نیست.



او که از شمشیرش مرگ می‌بارد و از زبانش شعر، هم زیبایی دانش را می‌شناسد و هم زیبایی خداوند. هم پروازه‌های اندیشیدن را و هم تپش‌های دوست داشتن را. خون‌ریز خشمگین صحنه پیکار، سوخته خاموش خلوت محراب.

او: ویرژیل” دانته“ است، و رستم ”فردوسی“ است و شمس مولای روم و...
چه می‌گویم!! مگر با کلمات می‌توان از علی (ع) سخن گفت؟! باید به سکوت گوش فراداد، تا از او چه‌ها می‌گوید؟! چه او با علی (ع) آشناتر است...! علی خود محمد دیگری است، و شگفت‌تر آن که: در سیمای علی، محمد (ص) را نمایان‌تر می‌توان دید».

....................................................

مصلح زمانه ما٬ شیعه بودن را تنها در تجلیل٬ تعظیم٬ مدح٬ منقبت و لفاظی های شاعرانه و توجیهات صوفیانه از علی نمی داند: « تشیع علی را با تملق علی عوضی گرفته ایم!! و این است که شب و روز٬ مدح و منقبت علی را می گوییم و علی به دادمان نمی رسد چرا که عملا تشیع را طوری فهمیدیم که انگار علی به ما محتاج است.!!!

علی در میان پیروان عاشقش نیز تنهاست!

علی وقتی به پیروانش آگاهی و عظمت و عزت و آزادی میبخشد که پیروانش بدانند او کیست!!!...؟

دکتر شریعتی

 

نوشته شده در ۱۳۸۸/٩/۱٤ساعت ٤:۳۳ ‎ب.ظ توسط مریم یغما نظرات () |

این کار خیلی راحت صورت می پذیرد : ادامه ی مطلب را کلید نمایید.


ادامه مطلب
نوشته شده در ۱۳۸۸/٩/۱٤ساعت ٢:٤٢ ‎ق.ظ توسط علیرضا خزایی نظرات () |

رهبران تأثیر گذار نه تنها در مورد کارهایشان، بلکه در مورد شخصیتشان نیز باید متفکر باشد. فروتنی یک جنبه کلیدی شخصیت است. در اینجا سه راه برای خروج از محل مورد توجه همگان به منظور اجازه درخشش به دیگران آمده است:

1-        اختیارات را ملایم کنید. از اختیار تنها به این دلیل که آن را در دست دارید استفاده نکنید. پرسنلتان را تشویق کنید که تصمیم گیری کنند، برایشان هدفگذاری کرده و مسئولیتها را تا جایی که ممکن باشد، به آنها واگذار کنید.

2-       اغلب دیگران را ارتقا دهید. شسته و رفته کردن استعدادها برای سازمان و همچنین شما، به عنوان یک رهبر، مناسب می باشد. افراد دور و بر خود را ارتقا داده و به آنها فرصتهایی عطا کنید که همگام با موفقیت شما و یا حتی برتر شوند.

3-       در مورد کارهای دیگران آگاهی به دست آورید. اگر همه چیز به خوبی پیش می رود، اعتبار را به سمت آنها روانه کنید. اگر چیزها خوب پیش نمی رود، نزول را بپذیرید. این رویکرد متواضعانه باعث می شود اطمینان حاصل کنید که تیمتان در پشتتان متحد است.

http://itmanager.blogfa.com/

مجله مروری بر کسب و کار هاروارد 24 نوامبر 2009

مترجم : مراد احمدی پور

نوشته شده در ۱۳۸۸/٩/۱٠ساعت ۸:۱۱ ‎ب.ظ توسط علی پور نظرات () |

مراحل پیشرفت هسته ای ایران تا قبل از فردو:

اگر غلظت اورانیوم نیمه سنگین در میله ى اورانیوم حدود پنج در صد باشد مى توان از آن به عنوان سوخت در نیروگاه هاى اتمى استفاده کرد. اما اگر غلظت اورانیوم نیمه سنگین در میله ى اورانیوم حدود نود در صد باشد مى توان با آن بمب اتم ساخت.


ادامه مطلب
نوشته شده در ۱۳۸۸/٩/۱٠ساعت ۱:٥۱ ‎ق.ظ توسط علیرضا خزایی نظرات () |

تالیف مریم کلانتری

جامعه‌ی اطلاعاتی
دسترسی‌ مداوم‌ به‌ رسانه‌های‌ جدید در همه‌‌ی ساعات‌ شبانه‌روز عنصر بسیار مهمی‌ در تجربه‌ زندگی‌ بشری‌ است‌ که‌ فقط در جامعه‌ اطلاعاتی‌ امکان‌پذیر شده‌ است‌.
فن‌آوری اطلاعات در پگاه هزاره‌ی سوم و در سپیده دم قرن بیست و یکم آن‌چنان تند و پرشتاب پیشرفت کرده که باورِ آن دشوار است. فن‌آوری اطلاعات، جهانگیر شده و به تعمیق سلطه‌ی خود بر جهان ادامه می‌دهد به‌طوری که سازمان‌ها و نظام‌های اجتماعی بدون به‌کارگیریِ مظاهر و نمودهای آن به سختی می‌توانند به حیات خود ادامه دهند.
ظهور جامعه اطلاعاتی باعث شده است که امکان پردازش اطلاعات، برقراری ارتباطات و کنترلِ کلیه جنبه‌های زندگی جامعه و رفتار اجتماعی فراهم شود. (Beniger, 436)
در جامعه ‌اطلاعاتی‌ انسان‌ها به‌ مدد تکنولوژی‌های‌ نوین‌ اطلاعاتی‌ و ارتباطی‌ خود می‌توانند به‌طور مداوم‌ و 24ساعته‌ مصرف‌ کننده‌ و در عین‌ حال‌ تولید کننده‌ پیام‌ و اطلاعات‌ (به‌ ویژه‌ در اینترنت‌) باشند. امری‌ که‌ در گذشته،‌ سابقه‌ نداشته است‌ و فراگیری‌ رسانه‌ها نه‌ تنها جامع‌ و گسترده‌ و جهانی‌ نبوده‌، بلکه‌ یک‌ طرفه‌ و از رسانه‌ به‌ مخاطب ‌بوده‌ است‌. کنش‌ متقابل‌ مخاطبان‌ و رسانه‌ها و تولیدکنندگان‌ و مصرف‌ کنندگان‌ اطلاعات‌ در جامعه‌ اطلاعاتی‌ با سرعت‌ غیرقابل‌انکاری‌ فراگیر شده‌ است.

‌جامعه اطلاعاتی، از بعد اقتصادی، با اقتصاد مبتنی بر اطلاعات تعریف می‌شود. اقتصاد مبتنی بر اطلاعات اساساً نوعی اقتصاد خدماتی است که با اقتصاد صنعتی و کشاورزی که در زمره اقتصادهای تولیدی هستند تفاوت‌های کلی دارد. پدیده‌ی صنعت‌زدایی در کشورهای پیشرفته صنعتی، بازتابی از ظهور اقتصادهای اطلاعاتی در این کشورهاست. در نظام‌های اقتصادی پیشرفته، کسب و کارهای خدماتی مبتنی بر اطلاعات و دانش، روز به روز در موقعیت بهتری قرار می‌گیرد. به گونه‌ای که می‌توان گفت «امروزه برای بازارهای جهانی ادامه فعالیت بدون مدد گرفتن از قدرت رایانه‌ها (کامپیوترها) و سیستم مخابرات امکان‌پذیر نیست. ثروتمندترین کشورهای امروز جهان آن‌هایی هستند که بیش از دیگران از ساختار نوین اطلاعاتی جهان بهره‌مند هستند. (محسنی،1375،ص 40)

جامعه اطلاعاتی و هویت
جامعه‌ی‌ اطلاعاتی‌ اجتماعات‌ و هویت‌های‌ جدیدی‌ خلق‌ می‌کند. در جامعه‌ای‌ که‌ به‌ ارتباطات‌ مبتنی‌ برصنعت‌ چاپ‌، تلویزیون‌ و تلفن‌ متکی‌ است‌، شیوه‌ تولید به‌ گونه‌ای‌ است‌ که‌ هویت‌ها را به‌ صورت‌ عاقل‌ سودمند و خودبسنده‌ در می‌آورد اما در جامعه‌ اطلاعاتی‌، جامعه‌ای‌ که‌ ارتباطات‌ الکترونیکی‌ سیطره‌ دارد ذهنیت‌ها و هویت‌های‌ ناپایدار، چند لایه‌ و پراکنده‌ ظهور می‌کند (پاستر،صص 68-69). مارک‌ پاستر در «عصر دوم‌ رسانه‌ها» تأکید می‌کند در دوره‌ جدید که‌ اینترنت‌ و ارتباطات‌ الکترونیکی‌ در جامعه‌ سیطره‌ دارد، این‌ داده‌ها و اطلاعات‌ و یا به‌ عبارت‌دقیق‌ کلمه‌ این‌ اجتماعات‌ مجازی‌ هستند که‌ هویت‌ افراد را می‌سازند. (کوزر،ص 527)

در واقع‌ در اجتماعات‌ مجازی‌ معمولاً افراد حداقل‌ در یک‌ چیز اشتراک‌ دارند و آن ‌علایق‌ و منافعی‌ است‌ که‌ آنها را دور هم‌ جمع‌ می‌کند. این‌ منافع‌ که‌ همان‌ دسترسی‌ به‌ اطلاعات‌ است، هویت‌آنها را می‌سازد، هویتی‌ که‌ مدام‌ در حال‌ تغییر و ناپایدار است‌. در جوامع‌ مبتنی‌ بر صنعت‌ چاپ‌، تلویزیون‌ و تلفن ‌که‌ جوامع‌ ارگانیک‌ نیز نامیده‌ می‌شوند، مجموعه‌ای‌ از عوامل‌ و شاخص‌های هویتی‌ افراد را می‌سازند، از این‌رو هویت‌ آنها با آن‌ مجموعه‌ کاملاً هم بسته‌ و در هم‌ تنیده‌ است‌ و در مقابل‌ هرگونه‌ بی‌ثباتی‌ و تغییر پذیری ‌می‌ستیزد. هویت‌ افراد در اجتماعات‌ مجازی‌ «هویتی‌ دیجیتال (Digital Identity) است‌. دیگر، سرزمین‌، زبان‌ بومی‌ و محلی‌،کشور، فرهنگ‌ ملی‌ و نژاد، هویت‌ افراد را در اجتماعات‌ مجازی‌ تعیین‌ نمی‌کنند، بلکه‌ ‌ منافعی‌ که‌ آنها را نزد هم‌ جمع‌ می‌کند، هویت‌ آنها را می‌سازد. اطلاعات‌ هویت‌ افراد را در جامعه‌ی‌ جدید شکل‌ می‌دهد.

هویت‌ دیجیتالی‌ که‌ محصول‌ جامعه‌ی ‌اطلاعاتی‌ و اجتماعات‌ مجازی‌ است‌، مخاطبان‌ و کاربران‌ وسایل‌ نوین‌ ارتباطی‌ و اطلاعاتی‌ را هدف‌ قرار می‌دهد و هویت‌ ملی‌ و محلی‌ آنها به‌ سمت‌ هویت‌ فراملیتی‌ تغییر می‌کند. وسایل‌ نوین‌ ارتباطی‌ و اطلاعاتی‌ مخاطبانی‌ تغییرپذیر، منفعل‌ و جهانی‌ تربیت‌ می‌کند، از این‌رو مخاطبان‌ و کاربران‌ این‌ وسایل‌ در ایران‌ هویت ‌جهانی‌ پیدا می‌کنند. هویتی‌ که‌ این‌ وسایل می‌آفرینند در نهایت‌ هویتی‌ بسیار منعطف‌، سیال‌ و تغییرپذیر است که‌ به‌نوعی‌ همخوان‌ و سازگار با اندیشه‌ پست‌ مدرن‌ در مورد هویت‌ انسان‌ است‌. به‌‌واسطه‌ی‌ این ‌تحولات‌ ساختاری‌ و معرفتی‌ و شکل‌گیری‌ ذهنیت‌ و هویت‌ سیال‌ و ناپایدار در جهان‌ جدید، ذهنیت‌ و هویت‌ ما ایرانیان‌ نیز به‌ ناچار متحول‌ و سیال‌ و ناپایدار می‌شود و برداشت‌های‌ ما از مفاهیم‌ هویت‌ ملی‌، فرهنگی‌ و مذهبی‌ نیز دگرگون‌ می‌‌شود. چاره‌ کار آن‌ است‌ که‌ دست ‌به ‌بازفهمی‌ و بازسازی‌ هویت‌ بزنیم. بازسازی‌ هویت‌ به‌ دو نوع‌ کلی‌ قابل‌ تقسیم‌ است‌:
1. بازسازی‌ خاص‌ گرایانه‌
2. بازسازی ‌عام گرایانه‌
بازسازی‌ نوع‌ اول‌ در خاص‌ گرایی‌های‌ فرهنگی‌ و بازسازی‌ نوع‌ دوم‌ درعام‌گرایی‌های‌ فرهنگی‌ نمود می‌یابد.

متن کامل مقاله در ادامه مطلب


ادامه مطلب
نوشته شده در ۱۳۸۸/٩/٩ساعت ۸:۱٩ ‎ب.ظ توسط مریم یغما نظرات () |

با سلام خدمت دوستان -

 

وبلاگ دانشجویان فارابی در یک ماه اخیر -- انرژی قبلی را در خود نمی بیند از اینرو لازم دانستم از دوستان و نویسندگان همکار و دیگر دانشجویانی که علاقه مند به همکاری با این پایگاه هستند تقاضای همکاری بیشتر نمایم

 

با سپاس فراوان

نوشته شده در ۱۳۸۸/٩/٧ساعت ۱٢:٢۱ ‎ق.ظ توسط میلاد درویش نظرات () |

گوگل سیستم عامل کروم را رونمایی کرد

 

گوگل از سیستم عامل کروم او اس رونمایی کرده است.

سیستم عامل کروم (Chrome OS) یک نرم افزار منبع باز و رایگان است. این سیستم با هدف تسخیر بازار کامپبیوترهای نت بوک عرضه می شود و فاقد بسیاری از جبنه های سیستم های عامل سنتی است.

طراحی سیستم عامل کروم به گونه ای است که همه برنامه های بارگذاری شده بر روی نت بوک در این نرم افزار اجرا می شود و اطلاعات لازم از طریق اینترنت بر روی سرورهای گوگل ذخیره می شود.

مهندسان گوگل می گویند نخستین کامپیوترهایی که از این سیستم عامل استفاده خواهند تا پایان سال آینده عرضه خواهند شد.

رونمایی از سیستم عامل شرکت گوگل در حالی انجام می شود که شرکت مایکروسافت به تازگی آخرین نسخه نرم افزار عامل ویندوز را که ویندوز 7 نام دارد، روانه بازار کرده است.

شرکت اپل نیز اخیرا نرم افزار عامل لئوپارد را ارتقا داد و نسخه اسنو لئوپارد را عرضه کرد.

گوگل نخستین بار ماه ژوئیه از طراحی سیستم عامل کروم خبر داد.

این نرم افزار بر پایه مرورگر کروم طراحی شده است.

ساندار پیچای، یکی از مدیران گوگل می گوید کروم بر اساس سه اصل سرعت، سادگی و امنیت طراحی شده است.

به گفته آقای پیچای، هدف از طراحی کروم، در اختیار داشتن کامپیوترهایی است که مانند تلویزیون به سرعت روشن و بلافاصله به اینترنت وصل می شوند.

به گفته گوگل، سیستم عامل کروم هفت ثانیه پس از روشن شدن کامپیوتر آماده راه اندازی است.

ماتیو پاپاکیپوس، از مهندسان گوگل که در طرح کروم فعال بوده است می گوید یکی از مزیت های این سیستم عامل دخیره همزمان اطلاعات بر روی سرورهای این شرکت است.

به گفته او هرگاه کاربری رایانه همراه خود را گم کند، کافی است یک رایانه جدید خریداری کند و در عرض چند ثانیه به اطلاعات خود دسترسی پیدا کند.

هرچند بسیاری از جنبه های کروم ابر اساس دسترسی به نرم افزارها از طریق اینترنت طراحی شده است، اما قابلیت کار کردن با آن در زمانی که کاربر به اینترنت دسترسی ندارد نیز پیشبینی شده است.

نوشته شده در ۱۳۸۸/٩/٢ساعت ٧:٢٦ ‎ق.ظ توسط محمدرضا لامعی رامندی نظرات () |


Design By : Night Skin