دانشجویان موسسه آموزش عالی فارابی

 

قابلیت جدیدی به شبکه ی اجتماعی فیسبوک اضافه شده است، قابلیتی که امکان برچسب زدن برندها و محصولات در تصاویر فیسبوک را فراهم می سازد.

با شروع روز پنجشنبه (اگرچه بسیاری از ویژگی ها هنوز به صورت زنده نمایش داده نشده اند) کاربران قادر خواهند بود که صفحات را تحت عنوان برندها و محصولات، درست همانند نام افراد (امکانی که در حال حاضر وجود دارد) در تصاویر فیسبوکی خودشان برچسب بزنند.

عکس های برچسب خورده در سربرگ تصاویر هر صفحه، به جای صفحه ی دیوار (Wall) آن نمایش داده می شوند، و هر شخص می تواند یک صفحه را برچسب بزند، حتی اگر کاربری آن را ”لایک“ نکرده باشد.

اداره گر (ادمین) صفحات همچنین می تواند با رفتن به مسیر:

Edit Page > Posting Options >

و برداشتن تیک ”Users can add photos“، تصاویر را از سربرگ منع کند.

برای کسانی که نگران نقض حریم خصوصی خود می باشند، فیسبوک تضمین داده است که تنظیمات حریم خصوصی برای این ویژگی نیز همچنان به کار گرفته خواهند شد. در صورتی که تصاویر شما برای تمامی افراد قابل رویت باشد، هر شخصی که قادر به دیدن تصاویر باشد می تواند اقدام به برچسب زنی تصاویر نماید و در صورتی که تنظیمات تصاویر تنها برای دوستان باشد (only friends)، تنها دوستان شما قادر به مشاهده ی تصاویر و برچسب گذاری آنها هستند.

این جهش قطعاً می تواند به نفع برندهای خاص تجاری باشد. می توانید تصورش را کنید که افراد می توانند شروع به برچسب زدن به پوشاک خودشان در تصاویر کنند، مثلاً شلوار جین Levi’s خود را برچسب دار کنند. تمامی این برچسب ها می توانند کاربران را به صفحه ی رسمی فیسبوک Levi’s ارجاع دهند و نتیجه ی کار چیست؟ تبلیغات، و آن هم به صورت رایگان!!

و البته سئوال دیگری که در ذهن نقش می بندد این است که آیا با این امکان جدید فیسبوک، پای فخر فروشی به دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز باز خواهد شد؟ مطمئناً تنها گذر زمان این حقیقت را بر ما روشن خواهد ساخت.

منبع

 

نوشته شده در ۱۳٩٠/٢/٢۸ساعت ٦:٢٩ ‎ب.ظ توسط میلاد درویش نظرات () |


Design By : Night Skin